Wat leuk dat je het naar het Stedelijk Gymnasium Arnhem komt!

Hieronder vertellen we je meer over de inschrijfprocedure en leggen we je uit hoe je je bij ons kan aanmelden.

Basisschooladvies

Je kunt je in de centrale aanmeldweek aanmelden op het Stedelijk Gymnasium als je basisschooladvies vwo (*) is. Als gymnasium vinden we dat iedereen met een vwo advies meer dan welkom is.

(* in bijzondere gevallen kunnen leerlingen met een havo/vwo-advies ook uitgenodigd worden voor een toelatingsgesprek op school, nadat contact met de basisschool van herkomst is opgenomen)

Aanmelden

Wat leuk dat je er voor kiest om naar het Stedelijk Gymnasium te komen. Anders dan eerder was vermeld, kiezen de scholen in Arnhem dit jaar toch nog niet voor een centrale aanmeldweek. Dit betekent dat je ook dit jaar nog gewoon met onderstaand formulier bij ons ingeschreven kan worden.

Aanmelden doe je door middel van het onderstaande inschrijfformulier in te vullen en uiterlijk 31 maart bij ons aan te leveren. Je kan het formulier op drie manieren aanleveren.

1. Je kan het mailen naar administratie@gymnasiumarnhem.nl

2. Je kan het per post sturen naar;

Stedelijk Gymnasium Arnhem
t.a.v. administratie
Thorbeckestraat 17
6828 TS Arnhem

3. Je kan het formulier persoonlijk bij ons afgeven bij de receptie. Dit geeft je natuurlijk ook nog de kans om even binnen te kijken op onze school.

4. Heb je hulp nodig bij het inschrijven, of heb je nog een vraag aan ons die je persoonlijk wilt stellen? Kom dan langs op school op woensdag 27 maart van 15-18u. Wij zitten dan voor je klaar om je vraag te beantwoorden of je in te schrijven. Vooraf aanmelden is niet nodig.

Als we je inschrijfformulier hebben ontvangen, krijg je van ons een ontvangstbevestiging. Heb je binnen een week geen ontvangstbevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Wanneer is je aanmelding compleet?
Op het inschrijfformulier kun je zien welke informatie wij allemaal van je nodig hebben. Voor de duidelijkheid zetten we het hier ook nog even op een rijtje:

• Het inschrijfformulier
  • Het adviesformulier van de basisschool (met originele handtekening basisschool)
  • Wij zorgen er zelf voor dat we het onderwijskundig Rapport (OKR) digitaal ‘ophalen’ als wij jouw aanmeldformulier en adviesformulier hebben ontvangen.

Let op, zonder het adviesformulier van de basisschool kunnen we de inschrijving nog niet definitief maken.

> INSCHRIJFFORMULIER 2024-2025

Aanmelden leerlingen met een ondersteuningsbehoefte

Voor leerlingen die mogelijk extra ondersteuning nodig hebben in het kader van Passend Onderwijs, ontvangen we graag nog wat extra informatie, zoals handelingsplannen en onderzoeksverslagen. Als we alle formulieren en informatie hebben ontvangen, checken we of onze school de nodige extra ondersteuning kan bieden. Weet jij al dat je extra ondersteuning nodig hebt? Dan kunnen jouw ouders al voordat je je aanmeldt een gesprek aanvragen met de ondersteuningscoördinator van onze school.

Vragen?
Als je nog vragen hebt, kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen via het e-mailadres administratie@gymnasiumarnhem.nl of het telefoonnummer (026) 320 98 40.