Stedelijk Gymnasium Arnhem - dé school voor jou!

Groep 7-8

Virtuele
tour

Waarom is het
SGA
dé school
voor jou?

Het SGA is dé school waar oud en nieuw samengaan en waar we oog hebben voor jou. Laat je verrassen door nieuwe uitvindingen en dompel je onder in de klassieke oudheid. Op het SGA kan het allemaal!

Ben je nieuwsgierig en een tikkie eigenwijs?
Dan is het Stedelijk Gymnasium Arnhem dé school voor jou. Jij leert graag,  je hebt een vwo-advies en je weet precies wat je wilt. Op onze school krijg je de ruimte om de vakken te kiezen die passen bij jouw toekomstplannen.
Bij het ontdekken van je talenten, en het uitstippelen van de ideale route voor jou, helpen we je graag. Samen met je mentor en klasgenoten zoek je naar antwoorden op verschillende vragen, leer je om slim te leren en bereiden we je voor op een succesvolle overgang naar de universiteit. Samen werken we aan een toekomst die past bij jouw talent.

Arnhemse en Nijmeegse scholieren vliegen naar de Mongolië

Bestaan er cultuurverschillen tussen Arnhem en Nijmegen? Jazeker, maar om écht andere culturen te leren kennen, moet je naar een ander continent, vinden vijftien scholieren uit Arnhem en Nijmegen. In juli gaan ze samen drie weken naar Mongolië.

Stichting Global Exploration (SGE) - Nieuws | Mediatheek - Stedelijk Gymnasium Arnhem

Loop een ochtend mee op het Stedelijk Gymnasium

Wegens grote interesse hebben we besloten om een aantal extra meeloopochtenden aan te bieden. Op deze ochtend kan je de eerste vier uur van een lesdag (8.00-11.40) eens meelopen met een eersteklasser. Je ziet dan echt hoe een lesdag op onze school gaat.

• wo
    20 mrt